18/06/2025
K 2025 heeft zich tot doel gesteld om de centrale uitdagingen van deze tijd aan te pakken en concrete oplossingen te presenteren. Dit spreekt ook uit de gekozen hoofdthema’s. Een daarvan is ‘Embracing Digitalisation’.
30/04/2025
In de hectiek van het dagelijks leven grijpen steeds meer mensen naar functionele, kant-en-klare producten. Die groeiende focus op gezondheid is niet toevallig: volgens de meest recente Tetra Pak Index vindt 70% van de consumenten gezondheid vandaag belangrijker dan enkele jaren geleden.
30/04/2025
Van proteïnepudding tot eiwitshakes – producten met extra proteïne zijn overal. Op sociale media gaan ze viraal, en ook in de supermarkt winnen ze terrein. Niet toevallig: volgens de meest recente Tetra Pak Index vindt 70% van de consumenten gezondheid belangrijker dan een paar jaar geleden.
30/04/2025
Steeds meer Belgen kiezen voor producten die hun lichaam en geest een duwtje in de rug geven. Uit een studie van Test Aankoop (2024) blijkt dat 53% van de Belgen het afgelopen jaar voedingssupplementen nam. Tetra Pak, expert in voedselverwerking en -verpakkingsoplossingen, legt uit waar producenten op moeten letten en waar consumenten best waakzaam voor blijven.
08/10/2024
Verpakkingen spelen een centrale rol in het versterken van duurzaamheid, het verlengen van houdbaarheid en het verbeteren van operationele efficiëntie. Het FAIRCHAIN-project en Pack4Food gingen na hoe dit in de praktijk kan verwezenlijkt worden.
Verpakking & Label maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.