Verpakking & label

‘The Label Trail’ op Labelexpo belooft een blik op de toekomst van labelproductie

Acht bedrijven – Avery Dennison, CERM, CarbonQuota, Esko, Grafisk Maskinfabrik (GM), KURZ, SCRIBOS en Xeikon – werken op Labelexpo samen aan ‘The Label Trail’. Dit initiatief biedt bezoekers een verkenning van het moderne labelproductieproces, met de nadruk op CO2-meting en duurzaamheid, automatisering en innovatieve smart packaging-oplossingen.

The Label Trail
‘The Label Trail’ bestrijkt elke fase van het traject van labelcreatie tot en met afwerking

Op Labelexpo krijgen bezoekers de kans om het fictieve merk ‘Dancing Fish’ te volgen. Dit merk breidt uit naar de markt van voedingssupplementen en heeft nieuwe etiketten nodig om aan de nieuwe markteisen te voldoen, terwijl het tegelijk zijn CO2-voetafdruk meet en verlaagt. Om productauthenticiteit en consumentenveiligheid te garanderen, moeten er merkbeschermingsfuncties in de etiketten van deze nieuwe productlijn worden geïntegreerd.

The Label Trail

‘The Label Trail’ bestrijkt elke fase van het traject van labelcreatie – van specificatie en orderverwerking tot prepress, geautomatiseerde CO2-berekening, digitale druk, veredeling en afwerking. “Deelnemers krijgen zo inzicht in hoe low-impactmaterialen, CO2-meting en duurzame processen bijdragen aan het verkleinen van de ecologische voetafdruk, in lijn met de duurzaamheidsdoelstellingen van de sector”, stellen de deelnemende bedrijven.

Daarnaast gaat ‘The Label Trail’ in op de integratie van smart packaging-technologieën. Deze tonen hoe digitale content en traceerbaarheidsfuncties zowel de consumentenbetrokkenheid versterken als voldoen aan de regelgeving. Verder delen experts uit de sector hun kennis over onderwerpen als CO2-databeheer, naleving van regelgeving en transparantie in de toeleveringsketen.

Elke rondleiding duurt ongeveer 60 minuten en is beperkt tot 20 deelnemers. Met 14 beschikbare tijdsloten tijdens de vierdaagse beurs wordt vroege registratie aangeraden om de gewenste tijd te verzekeren.

Dancing Fish
Op Labelexpo krijgen bezoekers de kans om het fictieve merk ‘Dancing Fish’ te volgen
Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Kurt De Cat11 augustus 2025
Print Magazine

Recente Editie

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine
Cookies

Verpakking & Label maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.